✿ ღ ღمهربونیღ ღ ✿

✿ ღ ღمهربونیღ ღ ✿

سلام ،کوچه ی کرامتی است که آدم ها راه محبت به همدیگر را گم نکنند...
✿ ღ ღمهربونیღ ღ ✿

✿ ღ ღمهربونیღ ღ ✿

سلام ،کوچه ی کرامتی است که آدم ها راه محبت به همدیگر را گم نکنند...

حضرت علی(ع) فرمود: از تورات دوازده آیه برگزیدم و...

   حضرت علی(ع) فرمود: از تورات دوازده آیه برگزیدم و به عربی ترجمه کردم و هر روز سه مرتبه در آنها می نگرم.

1.ای فرزند آدم تا سلطنت من پایدار است از ریاستمداری بیم و ترس به خود راه مده و سلطنت من بر تو ابدی است؛
2-ای فرزند آدم مادامی که مرا می یابی با کسی جز من مأنویس نباش پس هرگاه مرا اراده کنی مرا پر می بینی و خزاین من همیشه پر و انباشته است؛
3.تا مرا می یابی به دیگران دل مبند هر وقت مرا بخواهی مرا به خودت نزدیک و مهربان می یابی؛
4.من تو را دوست دارم تو هم مرا دوست بدار؛
5.تا از پل صراط نگذشته ای از قهر من ایمن مباش؛
6.همه چیز را برای تو آفریده ام و تو را برای خودم؛ تو چگونه از من می گریزی؛
7.تو را از خاک؛ سپس از نطفه؛ آن گاه از علقه و سپس از مضغه آفریدم؛و در خلقت تو در نماندم آیا از یک قرص نانی که می خوری؛ در می مانم؛
8.به خاطر خود بر من غضب می کنی و به خاطر من بر خود خشمگین نمی گردی؛
9.تکالیف من بر تو است و روزی تو بر عهده من پس اگر در انجام دادن آن سر پیچی کنی من از بنده پروری و دادن روزی خود داری نمی کنم.
10.هر کس تو را برای خودش می خواهد و من تو را برای خودت می خواهم؛ پس از من مگریز؛
11.رزق فردا را مطالبه نکن؛ چنان که من هم عمل فردا را از تو نخواهم؛
12.اگر راضی شوی به آنچه روزی ات کردم قلب و بدنت را آسوده کنم و ستوده باشی و اگر ناراضی باشی دنیا را بر سرت مسلط کنم تا همچون آهوی بیابان به دنبالش بدوی و جز به مقدار اندک روزی نیابی.و دچار نکوهش گردی.))
 منبع:مواعظ العددیه،ص